2010. november 6., szombat

Mészáros Bence: Az igaz barátság


Valami érthetetlen kapcsolat van a barátság és a csillag között. Miért csillag a barát? És miért barát a csillag? Mert olyan távol van, és mégis bennem él? (...) Mert nem kíván tőlem és én sem kívánok tőle semmit? Csak azt, hogy legyen, és így, ahogy van; és ő van, és én vagyok, ez kettőnknek tökéletesen elég? Nem lehet rá válaszolni. Nem is kell. /Hamvas Béla/


Hogy mit jelent valójában? Igazából senki se tudja. Ez is olyan mint a szerelem. Nem megfogalmazható dolog. Minthogy, sokak hiszik azt, hogy két különböző nemű nem lehet barát. Erre mi a magyarázatuk? Valamelyik fél mindig többet akar. Ez véleményem szerint nem így van. Az embernek kellenek barátok. Ezek a barátok lehetnek lányok, nők,férfiak fiúk. Tökmindegy! Az a lényeg, hogy legyen, mert akinek nincs az elveszett és sose fogja megtalálni a helyét a világban.
- Számodra mi a barátság? - kérdezte egykoron Zsolt, akivel a mai napig tartom a kapcsolatot.
- Számomra? Talán azt, hogy ha valamilyen problémám adódik, és netalántán nem tudnám megoldani, akkor tudjak tanácsot kérni a legjobb barátomtól. Az is jól esik, mikor akár hajnali fél 4-kor is felhívhatom,hogy
Te, bánt valami! Hadd mondjam el.
vagy az, amikor engem hívnak fel és kérdezik, hogy
Mi a helyzet? Hogy vagy?
. Ezek jól eső dolgok az embernek. De az is egy jó dolog, amikor nálam vagy akár a barátomnál beköszönt az első szerelem és ki tudjuk tárgyalni, hogy mit lenne érdemes csinálni, mi lenne nekem vagy neki jó. Számomra, talán ez jelenti a barátságot. Mikor az kölcsönös, mikor számíthat az ember a másikra.

Nincsenek megjegyzések: